Možná na tom nejsou tak všichni lidé v důchodovém věku, ale je nutné říct, že jen malé množství seniorů nejspíš skutečně rozumí tomu, co to ten jejich vnuk na tom počítači pořád dělá, a proč raději nejde s kamarády ven tak, jako to v dětství dělali oni. Počítače dnešní děti provází často už od chvíle, kdy nastoupí na základní školu a v procesu vzdělávání na všech možných stupních a úrovních si v posledních letech začínají pevné držet své místo. A i ony nám toho mohou mnoho předat, pokud se je naučíme v rozumné míře využívat. Už od prvního stupně základní školy žáci mnohdy musí doma vypracovávat referáty na témata, o kterých ani jejich rodiče většinou neví vše.
Právě tehdy přichází na řadu mimo hodiny informatiky první seznámení s počítačem, protože je nutné na internetu vyhledat to, co v dnešní době již v knihovně běžné domácnosti chybí. Druhý stupeň základních škol přidá hodiny informatiky již prakticky všem a množství úkolů, k jejichž vypracování je potřeba spolupráce s internetem se obvykle zvyšuje. Na dalším stupni vzdělávání v podobě středních škol vždy záleží na typu oboru, který si žák vybere, většinou se ale zcela práci s počítačem nevyhne nikdo. Zvláště na gymnáziích se počítač využívá nejen v hodinách informatiky, ale i pro tvorbu seminárních prací, prezentací nebo maturitních otázek.
Po úspěšném ukončení střední školy kroky mnoha směřují na pracovní trh, kde se už dnes mnoho pozic bez základů práce s počítačem jen těžko obejde. A na chodbách univerzit a v ulicích větších měst není vůbec těžké potkat studenty s brašnou na notebook. Vzdělání pomocí počítače se nás ale může držet po celý život. Co třeba různé online kurzy například data science kurz nebo celoživotní vzdělávání? I tady to bez počítače nepůjde, a proto byste si na práci s ním možná měli zvyknout, dokud na to ještě je dostatek času. Poté třeba nebudete tolik zaskočeni.