Těžko byste u nás našli firmu, která by neměla své firemní sídlo. Jednak proto, že každý podnik své firemní sídlo musí mít a bez toho by ho nebylo možné ani založit, a jednak proto, že by žádná firma neměla svou adresu a tedy místo, kde by ji bylo možné najít, takže by ji nikdo nenašel a neuživila by se. A tak platí, že co firma, to firemní sídlo. A pochopitelně co úspěšnější firma, to honosnější sídlo. Nebo že by ne?
Vlastně to tak sice bývá, ale nemusí to tak být. Je samozřejmé, že úspěšné podniky vydělávají velké peníze a mohou si tedy dovolit skvěle vypadající firemní sídla v reprezentativně vypadajících budovách na známých adresách ve velkých městech, ale to neznamená, že by nemohly mít stejně dobře vypadající sídla i firmy mnohem méně významné. Záleží totiž nejen na tom, kolik se kde vydělává, a tedy i může utratit peněz, ale i na tom, jak se který podnikatel vyzná. Ona totiž nemusí být skvěle vypadající firemní sídla vůbec drahá.
Nevěříte mi, že může i poměrně chudý podnikatel sídlit se svou firmou na zvučné adrese? Věřte mi, že může. Jenom se musí vědět, jak na to. A v tomto ohledu mají výhodu ti ze soukromníků, kteří znají virtuální sídla. Ti si totiž zařídí dobře vypadající virtuální sídlo společnosti, a to aniž by tím ruinovali svůj rozpočet.
Je tu totiž i možnost založit si firmu v cizím dokonale vypadajícím objektu. Jsou majitelé nemovitostí, kteří tuto možnost majitelům firem nabízejí. A pak si podnikatelé mohou za pár korun zajistit právě taková sídla. Dobře vypadající, ale skoro nic nestojící. V takových virtuálních sídlech se jim totiž nabízí jenom to, co se očekává od jakéhokoliv sídla, ale podnikatelé si je nekupují, ale pouze platí za nabízené služby, nepostradatelné pro jejich podnikání.
A pak prostě může jakákoliv firma působit navenek reprezentativně. Aniž by ji to stálo moc peněz.